Sunday, May 18, 2014

Kisah suka duka

Assalamualaikum.

Saja nak cerita kisah duka aku sepanjang drive keta bapak aku ulang alik pi keja. Ada beberapa kejadian la yang aku rasa agak malang juga la bagi seorang perempuan, kecelakaan semasa bawak kereta sorang-sorang. Bila dipikirkan lucu jugak. Masa tu nak balik keje, terkejar-kejar aku nak balik pukul 6.15 sharp aku dah punch kad n pecut balik rumah. Aku pun beriya-iya tekan minyak nak cepat sebab aku posa ganti haritu. Tragedi berdarah pulak berlaku, aku nak elak bas, aku pi seret kereta kelisa pompuan india. Nasib baik india perempuan weyyy. Pandai pulak aku kelentong dia. Aku cakap calar dia tak dalam, boleh polish rm60 jerrr muahahaha. Seriuss, bila pikir balik, memang kelentong habis. Calar keta dia punya lah dalam, aku boleh cakap polish je dekat kedai polish kulai boleh dapat rege rm60. Betul lah orang kata, kalau nak kelentong kena confident, baru orang pecaya. Kih3.


Nak jadi cerita, lat sebulan lepas tu, perempuan india yang aku seret kereta dia datang bayar bil kat kaunter aku pulak. Aku main tekan je nombor q-matic time tu. Sibuk kira duit beribu riban kat dalam laci, tup-tup toleh depan, pompuan india yang aku seret tu punya nombor. Adoiyaiiii. Aku pon apa lagi, cover-cover mesra alam. Terus wish selamat pagi. Biasala rutin frontliner, memang kena greet macam tu. Tapi kadang-kadang je aku buat, kalau da ramai orang, berbuih jugak aku nak greet sorang-sorang. Nasib baik la, dia macam tak cammm aku kot, maybe sebab aku dah pakai uniform tnb time tu, jadi dia tak syak aku lah pompuan yang seret keta dia duluuuu kuang3.


Penah ada kes aku sibuk menaip kat hp, aku tercium bontot kereta mamat kat depan aku. Time jem pulak tu. Nasib baik tak berapa kuat aku langgar. Masing-masing duk kalut nak pi kejaaa, mamat tu kluar kereta, tengok bumper keta dia ok, teruih dia angkat tangan kat aku. Fuhhhhh. Selamatttt. Dah la aku kalot-kalot kelua lewat pi pejabat, kalau lewat, abessss tolak gaji lagiiii.

Banyak lah kes, tu belum lagi kereta aku mati tengah-tengah jalan, gear tak masuk. Kat lampu isyarat depan tnb kulai tu dah masuk 5 kali kereta aku mati tengah-tengah jalan. Famous amous betollll. Tu smua time aku bawak kereta wira oren. Setakat ni, bawak myvi itam tak ada masalah lagi la, tak ada rekod buruk lagi langgar keta orang. Kalau boleh tak mohhhhh akuuuu. Tobattt naaaa.


Tapi serius masa bawak si oren rasa terlebih famous la. Orang mudah nak cam kereta aku, kaler oren menyala, budak-budak opis kalau nampak je keta aku, dok hon-hon macam orang gilaaakkk. Budak-budak laki kat opis boleh tanya aku main lumba kereta ke, sebab keta segakkk naaaaa, dengan sport rim, spoiler laaaa. Aduiyaiii, padahal bukan keja aku nak mekap-mekap keta ni. Malassss hakkku. Dari aku mekap keta, baik aku mekap diri akuuu, ye dakkk.



Si oren yang banyak berjasa. Lebiuuuu.

Nama dia batman. Tima kasih abah bagi kami pinjamm. 

Begitula kisah duka aku sepanjang bawak keta. Macam mana pulakkk dengan kisah uolsssss.

Ustajahhhh.



6 comments:

Nys Anis said...

haha. nak buat jahat pon xboleh smua pakat kenal krta oren tu huhu

Cik Suheela said...

Nys Anis: hahaha tahu xpe..kesian si orennn..

Khamsi Abdullah said...

Hari ke tiga kuar keta bumper depan dah sagat batu tanda tanah. Seminggu lepas tu skirting belah kiri makan divider longkang kat bukit belacan. Minggu lepas kena sondoi belakang ngan apek, nasib baik dia bayar seme..setel dalam satu hari repair. Kalau tak...hazab baq ang..

Cik Suheela said...

khamsi: hazabedahhhh uiiii..apek pun satu, mabuk ke apa sondol keta hang..haha..

sya hassan said...

haha crita gua lagi dasyat..citer lebih krg cik suheela je.. terover cium bontot kete org smpai remuk depan keta.. gara2 nak potong budak motor pnya pasal nokharom duk tgh jalan bajet jalan dia ttba xsmpat brek sbb keta dpn nk masuk knn.. mmg kebabom la jwbnya.. melayang duyet repair keta+keta org langgo.. sobs T.T sabo jelaa..

Khamsi Abdullah said...

dak aih..ilek je die cakap, sori bang tadi saya tengah baru nak angkat col. Naharom betul.. nasib baik klin n kliyer dah bonet blakang pomen repair..