Thursday, January 24, 2013

Orang memberi kita merasa

Assalamualaikum.

Pernah dengar tak peribahasa orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Kalau orang bagi barang, amik jela. Kalau orang berbudi bahasa dengan aku, aku berbudi bahasa lah dengan orang tu balik. Kalau kau mengutuk aku, aku mengutuk lah kau balik. Gittu lah cik senahhhh. Ewahhhh, kau dah canang kelemahan aku kat orang ramai, aku sikit pun tak merewang pasal kelemahan kau kat orang ramai. Setakat mengutuk berdua aje. Aku tak canang pun. Gittu lah manusia. Kalau dierrrr ngutuk kite bolehhhh, aku kutuk kau, tak kan tak boleh??? Fair & square lah kan??

Mulut manusia memang tak boleh nak tutup. Kalau buat baik, orang mengata nak tunjuk baik, kalau buat jahat lagiiiii lah orang mengataaaaa kan. Soooo, buat jelaaaa apa-apa. Buat pekak je.

"Dah kena tinggal lah tuuuu"
"Nak tunjuk baik letttuwwww"
"Pakai mekap dua inchi, memang laaaa lawaaaa"

Antara ayat-ayat manusia yang busuk hatiiiii. Dari kau sibuk mengata orang, baik kau pikir pasal diri kau. Ye tak?? Konpius aku dengan orang cenggini.


Lawa kan diari mak jemmmahhhhhh tahun ni :p

Wong kau. Antara customer yang aku aimmm untuk pukul guna kayu baseball sebab dia survey aku tahap kuanggg ajoooo nak mampuihhh. HAHAHAHA.

Ok byeeeeee.

1 comment:

nazirah said...

amboiii marah benar nmpak ni... hee tu la betul tu mulut manusia mmg ssh nak tutup...sbr k