Thursday, July 5, 2012

Review Eskinol Facial Cleanser

Assalamualaikum.

Mesti korang pernah dengar pasal produk ni kan. Kat depan botol dia tu tulis facial cleanser. Tapi uolsss jangan terpedaya, sebab ianya toner ok. Ekceli, i ni pakai toner natasya. Tapi terasa macam nak tukar toner pulak, sebabnya, toner natasya mahal, RM18 untuk 60ml je ok? Pastu sembur-sembur je. Pas sebulan lebih dah habis. Jadi i rasa macam nak tukar toner lain. Kite google fasal toner eskinol ni. Manyakkkk bagus maaa.

Toner ni memang murah. RM12 untuk 225ml. Sangat murah.

Ini produk daripada Filiphina ye. Bukan Jepun dan seanteronya.


Pros
Murah.
Bagus untuk kulit berminyak. Minyak dimuka boleh dikurangkan.
Mengecilkan liang roma yang besar gedabak.
Juga boleh memutihkan kulit muka dan leher.
Berbau wangi.

Con
Penggunaan yang terlalu kerap boleh menyebabkan kulit kering ye kengkawan.

Overall
★ 4/5

Dan akan beli lagi kalau dah habes sebotol ;)


Mari buang minyak berlebihan dimuka dengan menggunakan toner eskinol :)

11 comments:

ieda said...

salam kenal dik
wahh berkesan .. memang hilang minyak2 ye dik
akk x pernah dgr toner nie .. hurmm nanti akk tgk lah ;)

Nicaa said...

eh blkg tu mcm datc je... hehe

nadzirah said...

laa..igt die cleanser..hehe. thanks for the info!

amerie said...

beli kat mane?

Anonymous said...

kat mana nak cari eskinol nih..

Anonymous said...

mana nak cari benda nih..

:: Riri-Fatieha ::~ said...

kat mane ye nak beli toner ni?

Anonymous said...

http://ziemadinistore.blogspot.com/search/label/Eskinol

Sian pulak tgk ramai duk cari menda ni..cuba tgk link atas tu,bdk ni ada jual,dia duk sarawak..kt sana senang dpt..xtau awatnya yg kt semenanjung payah gila nk jumpa..i pun dok melilau cari,nseb bek jumpa website bdk ni..huhu

Anonymous said...

http://ziemadinistore.blogspot.com/search/label/Eskinol

Sian pulak tgk ramai duk cari menda ni..cuba tgk link atas tu,bdk ni ada jual,dia duk sarawak..kt sana senang dpt..xtau awatnya yg kt semenanjung payah gila nk jumpa..i pun dok melilau cari,nseb bek jumpa website bdk ni..huhu

nurul said...

dekat kota raya banyak sgt eskinol nie.. hari tu br beli kat sane... tq

Anonymous said...

dekat kota raya bnyak eskinol nie...