Sunday, June 10, 2012

Bedak paling best untuk muka berminyak

Assalamualaikum.


Selamat hari ahad semua. Harini saya ingin membuka satu rahsia kepada semua wanita yang mempunyai masalah kulit berminyak. Heheh bunyi nye memang macam tak leh blahhh. Macam pakar gittu.


Saya punya kulit muka jenis berminyak dan muka saya sangat berminyak apabila tiba waktu petang. Sebab time tu bedak di muka dah cair ok T_T



Sampai lah saya berjumpa dengan Bedak Maybeline Angelfit yang sangat-sangat serasi dengan kulit saya. Mula-mula start pakai bedak-bedak, mekap-mekap ni, masa lepas spm. Time tu, ongkos pon macam kering ajaaa. Jadinya, aku cuma pakei bedak silkygirl aja dong. Nak jadikan cerita, sebelum ni, akak aku pakai bedak angelfit ni, aku tengok kulit dia macam licin gittu. Tapi, aku tak pakai lagi. Sampailah, terpengaruh dengan member baik sendiri, sarah. Dia pakai,aku pon pakai daaa.


So far, aku pakai bedak ni dah 3 tahun la lebih kurang. Start dari tahun 2009.


Jadi, aku cuma nak cadangkan kepada mereka-mereka yang bermasalah kulit, sila pakai bedak MAYBELLINE ANGELFIT. Bedak tahan sampai ke petang dan yang penting, bedak ni tak tutup liang roma kulit. Sila dapatkan di farmasi berdekatan anda dengan harga RM 49.90. Jangan beli yang tiruan seperti yang dijalan tar tu ye. Takut rosak je kulit nanti wooo. Oh ye, sape-sape yang kulit kuning langsat macam saya, boleh lah amik kod B02.


Muka saya selepas berbedak angelfit. Walaupun dah tengahari tapi masa maintain HAHAHA. Takleh blah. Jadi, sila lah pakai bedak angelfit dan bergambar guna kamera nikon :p

Saya dah beli majalah EH! Bagus untuk bakal pengantin macam saya. Yang diari kahwin tu, siap ada list lagi, apa korang patut buat 12bulan sebelum menjelang majlis. Bagus bagus bagus (gaya ipin cakap).

Tabungan untuk kahwin terpaksa dipecahkan :p

Terambik gamba syamsul yusof pulaaa. Uolsss layan tak drama ameera? Best ek ek ek. Tapi geram lah, sebab 30 minit je drama tu, pastu bersambungggg. Tak cukupppp.

17 comments:

Sally Yatiey said...

Belum pernah try lagi Bedak Maybeline Angelfit ni. :D Lepas ni boleh cuba guna bedak ni ^_^

Lyaa Suriany said...

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. tak penah try lg bedak ni

sarah mohamad said...

Saya pun berkulit jenis berminyak, tengah survey2 gak ni nak beli bedak yg bagus heeee

Cik Suheela said...

Sally Yatiey: jgn lupa try..bagusss ;)

Cik Suheela said...

Lyaa Suriany: nti boleh lah try..bertambah cun tunang org ni...heee ;)

Cik Suheela said...

sarah: hehe cuba jgn tak cubaaa..besttt :D

Cik Yuyu said...

cik su....pinjam diari kawen! gatal*. heheh. eh2, bedak angelfit ni okey ehhh.. blh try nti.. ^^

Cik Suheela said...

Cik Yuyu: hehe beli lah..best tau yuyu hihihi

Zaira Fadzil said...

samalah! been using this for 3 years already. sbb saya belajar overseas, selalu borong 4 ketul sekali balik malaysia. prepare stock. haha :D

FatinFirdaus said...

nk try la bedak tu.. silkygirl skrg dh xbest.. n nak dptkn jgk la majalah EH! tu.. mcm best je.. :)

Cik Suheela said...

zarina - best kan kannn. haha bagus you borong 4 skali. hihi.

Cik Suheela said...

fatin - harus dapatkan sebab best untuk org yg bakal nak kahwin! ahha ;)

Anonymous said...

Saya ada produk kecantikkan(foundation, compact powder dn sbgnya) utk kulit yg beminyak juga pencuci muka khas utk kulit berminyak...ia juga mencegah dr garisan2 halus oleh sbb penuaan...tanpa pengelupasan dn selamat...rasailah sendiri kehebatan produk ini dgn mengikuti skin care class secara PERCUMA!!!Hubungi sy Pn Nurul 016-3232404..sms juga akan dilayan....

.::: Princess MOMOY :::. said...

dah try dulu time study dulu tapi mcm x suka jer.
x sesuai ngan momoy

gherrow Miroow said...

Salam..saya ada masalah kulit berminyak di luar tp kering di dalam...camner tuhhh

Perunding unit amanah said...

i
pakai naturactor foundation. memg bagus, tak berminyak, boleh cover
semua parut jerawat i.. nampak muka i gebu, halus, jumpa client pun
confident.. i suggest kat u all beli kat cni
http://riasanggunbeautyconcepts.blogspot.com.... servis dorg tiptop
confirm original

obat kanker payudara said...

produk nya aman ga ni