Tuesday, December 20, 2011

Promosi Kraf Malaysia 2011

Assalamualaikum.


Minggu lepas hari sabtu, i pergi plaza angsana, teman mak i tengok pameran kraftangan malaysia. Kite jalan-jalan je. Hajat dihati nak beli batik yang cun-cun. Tapi, tak mampu makkkkkk. Jadi i mampu tengok jelah dari jauh.


Tup-tup, time jalan-jalan, mak i ter berhenti kat satu gerai kraftangan dari perak. Mak i nak beli pasu katanya. Untuk bagi pada orang, time kakak i kahwin nanti. Tapi makcik tu kata dia takde banyak stok, dapatlah kitorang 224 bijik pasu. Mak i nak 1000 bijik pasu. Selebihnya dia bagi time hari akhir pameran kraf tangan tu. Yelah, kalau dia jual semua kat mak i, dia nak jual apa sepanjang 10 hari pameran tuuu, ye dakkk??


Jom kita pi ramai-ramai. Last day, ahad ni. Cepat-cepat. Hiks.

Mak kite beli pasu kecik yang sebijik rm3 tu. Disebabkan mak beli byk, dapatlah sebijik rm1.80. Alhamdulillah. Save budget ;)

Makcik yong. Dialah tokey. Dia jaga kedai ni sorang-sorang je. Baik sangat makcik ni. Kita sukaaa makcik. Anak makcik hemsem tak??muahahaha :p

Terpaksa lah i ambik gambar guna kamera hp cabuk. Sebab i terlupa bawak kamera nikon. Sobsobs.

Nama kedai ni HAYAT CREATIVE CRAFT. Siapa-siapa nak beli kraf, beli lah dari makcik ni. Makcik ni jual murah sangat :)

Kepada semua peminat batik, labu sayong dan sewaktu dengannya, bolehlah ke promosi kraf malaysia 2011 di plaza angsana, Johor Bahru. Pergi jangan tak pergi. Sampai 25hb ni je tau :)

4 comments:

cik nana said...

petang tadi baru balik dr pameran kraf ni. bes-bes-bes ! hihi suke tgk pasu, comel2, cantek2 ;)

Cik Suheela said...

heee bestkan..i pon suka tgok pasu2..tapi batik dia cun gila kannnn??tp i tak mampu nak beli kui3

Sabrina said...

kalau nmpak pameran or kedai cm ni sy suke g beli basket! hehe!

Cik Suheela said...

hihi basket pun byk taww..comel2 sokmo hee..