Wednesday, March 30, 2011

Bila perut sudah berlipat lipat

Haihh. Bukan apa. Semenjak dua menjak ni, nafsu makan, uihhh kalah orang sumo punya makan. Saya kuat makan dari dulu. Ekceli saya jenis orang makan banyak mana pun tak naik sangat, sebab cepat membuang balik :p Tapi, satu hari saya makan banyak, berat badan saya naik. Namun, saya masih berjaya turunkan jugak dengan mengamalkan diet orang afrika. Haahaa tak makan nasik beb. Dan sekarang berat normal saya 43kg. 


Ntah apa yang merasuk saya sekarang, tabiat makan menjadi jadi. Dengan makan tengah malam. Adus. Kalau makan sikit tak apa jugak, nasi goreng sepenuh gayung pun mampu aku habeskan!


Mana tak tombam. Tengok menu makanan semuanya ekau nak order ye?

Muka puas hati dah dapat makanan wahaha


Bukan aku obses sangat nak kurus, tapi nak sehat. Kalau semua makanan yang aku makan pun berkolestrol tinggi, macam mana aku nak kekal kan selim sehingga ke hari tua T_T


Aku rasa, perempuan normal mesti sependapat dengan aku. Amat lah sensitif dengan benda-benda berkenaan berat badan ni. Betul tak?


Pernah ada orang kata, kalau kau gemok mana pon, kalo laki ko sayang, laki ko mesti tetap sayang ko sampai bebila. Sape percaya dengan perumpamaan tu?


Sebenarnya aku langsung tak percaya dengan perumpamaan tu T_T 


Mesti laki ko kenal ko time ko selim melim kan? Bila ko gemok sikit, mata dia boleh lagi pandang. Tapi kalau dah lama-lama? Perut dah berlipat lipat, ingat takde rasa gatal tu? Jangan percaya lelaki ni 100% sangat. Manusia ni dengan sekelip mata je boleh berubah yuuu. (Kenapa aku perlu cakap macam orang dah beranak pinak?)


Jadi, dengan ini, saya akan menjalankan diet ke atas diri untuk mengurangkan jumlah kolestrol dlm badan. Ingat tau, jangan obses nak kurus je. Obses untuk sehat takpe :)

2 comments:

iedchan said...

betul2...kalo tamo laki lari..jg la peyot...hehe

NurIzza said...

hahaha tapi aku selalu tanye bf aku.. dah gemok nie sayang lagi k.. "dia cakap sayang jer.. nak wat cam ner...dah gemok, pastue dia cakap dia dah siap sedia mental fizikal pas kawen aku kompem gemok" waahhahahahhahahaha..
nak kurus!! nak kurus!! mak mentua aku dok soh diet jer..