Friday, January 14, 2011

Edisi mata-mata palsu saya

Assalamualaikum semua. Apa kabar? Saya selsema sejak pagi tadi. Mungkin sebab aircond kat kelas tu sejuk sangat kot. Tak boleh handle. Ni sambil menaip, hingus pun meleleh-leleh lagi. Sape ada ubat selsema? Bak mai bagi aku.

Sape nak tengok edisi mata-mata aku bertukar jadi bermacam-macam warna? Angkat tangan cepat heee. Taknak tengok pun aku nak tunjuk jugak :p

Edisi mata biru. First time belaja pakai lense waktu practical kat Ismail Midon & Co. I Loveeeeee Ismail Midon & Co :)

 Second time, i beli edisi mata cokelet. Ohhh, gamba ni edisi pipi kembang. Dah lah kembang, tak gebu pulak tu. Perlu ke nak gebu-gebu? Erkkk (-_-")

 Edisi ketiga, edisi mata violet. Tak berapa nampak sangat. Tapi aku suka contact lense jenis ni. Sebab nampak mata aku bulat bundar gitu. Padahal mata aku sepet-sepet kot.

Edisi pipi kembang yang kedua. Tme ni mata aku kelabu. Tak berapa nak nampak sangat. Contact lense jenis ni sama jenis dengan yang edisi mata violet kat atas tu. Bulat mata i yuuuuu.

 Haaaa. Yang last ni, edisi mata pink. Tak paham dengan diri sendiri, kenapa warna pink yang aku pilih. Contact lense jenis ni pelik gila sebab macam ada api-api kat mata aku. Dah macam mata rimau dah. Kecewa. Wat masa ni, tak penah lagi aku pakai lense ni kalau keluar.

So far, aku memang suka lense yang membesarkan mata aku. Sebab aku rasa mata besar je cantik, mata cantik je besar. Errr. 

Lense faveret aku ialah kaler biru. Best. Sebab rasa mencapap pakai kaler biru wahaha. Kalau jalan kat luar, dari jauh abang-abang kedai dah tegur, hai si mata biru :p *KEJAM* sebab nak glamor sorang-sorang. Ok, ajak u all pakai jugak. Jom kawan-kawan pakai lense biru.

Lagipun bak kata orang dulu-dulu, dari mata turun ke hati. Jadi nak cari calon suami, kena lah lawakan mata. Bila orang pandang mata kita yang bersinar-sinar tu, dusshhh terus terkena panahan hati. Sesuai la dengan pepatah orang dulu-dulu tu. Betul ke aku cakap ni?

Ok lah, selamat malam semua. Semoga hari-hari mendatang u all akan lebih bahagia. Doakan kebahagiaan saya juga ya. Buat masa ni, saya macam dah tak tahu bahagia tu ape? Saya super duper bahagia bila ada dirumah, sebab ada family yang sentiasa hiburkan saya dan tak ada insan lain yang nak kecewakan saya dengan janji-janji palsu time dirumah. Oh syurga dunia!

Terima kasih kerana membaca :)

26 comments:

AIMAN said...

mata bulat ;)

nur hidayah azman said...

should i had one like you??
tp,kulit saya hitam.tidak sesuai..ngeh3..cepat pakai yg kaler pink..mesti mcm whau..orang ke alien nih.(beautiful alien)joking.but seriusly beautiful pairs of contact lens.whoever invented this is benefits for the one who hates glasses.gaga~

sue. said...

so cute.......

pinkroses said...

cantek la dear....eyta x penah lg try kaler biru...biasa ngn grey,brown n green jer...pa ni nk try biru la plak...hehe..

ayulunera said...

lawa okeyh....nak gak la pakai kale biru..baru la berani...auummm...ehehe

Shina Jelita said...

suka jugak yang violet tu...
eh..mata saya bulat taw..tp saya rasa mata sepet lagi comel lah....

yan_n.i.m said...

aah...nmpk cantek mate bulat gituwwwww..hehe

Cik Suheela said...

AIMAN: biasala. mata palsu heheh :)

Cik Suheela said...

nur hidayah azman: jom lah pakai lense. amik kaler biru. pasti aummmm!!! hehehe :)

Cik Suheela said...

sue: thank u sue :)

Cik Suheela said...

pinkroses: jom2 try kaler biru. bestttt heee :D

Cik Suheela said...

ayulunera: ayu, jom kai kaler biru jugak. aummmm berani hehehehe :D

Cik Suheela said...

Shina Jelita: mata bulat? bestnya. nak pinjam hihi :)

Cik Suheela said...

yan_n.i.m: thanx yan. pe lagi, jom lah try jugak!! heheh :)

Nasuha Salleh said...

suke colour greyy!!
hehe =D

Cik Suheela said...

Nasuha Salleh: kite pon suke gak!!! :D

-telordibasuh- said...

mate telor pon bulat hahaa..tgk ni bulat x hehe

Cik Suheela said...

telordibasuh: aha. bulat gilaaaa hahaha :p

iedchan said...

sukenyeee mata cantik...hehe...folo u

Cik Suheela said...

heee thanx ida :)

fyna said...

i suka gila pakai lense! bg nampak cm mata bolat2 comel gtu..hehe

Cik Suheela said...

heeee sama lah kte fyna. i pon sukeeee gila pakai lens heee :D

Yuyu Johanna said...

ok.taknak cakap ape.tp cantik lens tu.

Cik Suheela said...

Yuyu Johanna: cantik kan kan kan? hehehe..

dyra said...

sis , u cantik !

Cik Suheela said...

thank u dyra. u pon cantekk :)