Thursday, February 25, 2010

Best kan jadi perempuan

Mase sem1 dulu, aku pnh tekezut berok sbb nmpk ade laki kat aras aku..ghupenye mahluk itu adalah perempuan..tp d sbb kn dy da transform gaye dy sebijik mcm lelaki..klw kau pndg dy wat kali pertame, kau takkan rase dy tu perempuan, betul!!

Sejak dr hari tu, aku jatuh hati ngn dy, klw nmpk dy je, nk sengih2 kambing (tulung la, buruk gile kan??) muke dy ni sebijik mcm pelakon name buzen hashim tu..kau bayang sket, sikit pnye kiut kan :pp

Tp aku konpius, dy sikit pnye comel, kiut..tp nape dy transform jdi laki??mgkin dy penah putus cinta??atau ade msalah dalaman??wallahualam..

Pada aku, jdi pempuan byk sgt kelebihan..antare yg aku blh senaraikan dgn rumet aku ialah:

1. Jadi perempuan dpt cuti sakit..iaitu cuti uzur dimana anda tak perlu solat..ho yeah..

2. Jadi perempuan xyah susah2 nak kumpul duit pk pasal nak kawin..xckup duit utk mjlis, mintak je kat bakal suami korg..

3. Jadi perempuan senang nk mintak diskaun kalau nak beli barang..kau buat je muke comel pastu kepoh2 kan sket mulut, dpt lah 10% diskaun..

4. Jadi perempuan blh berhias..mekap, set rambut, melaram dgn pesyen2 tdung zaman skrg..laki blh pkai eyeshadow atas mata???tak boleh kan??haha..

5. Jadi perempuan blh manje2 time kau mengandung nnti, smua keje rumah suami kau blh tolong buatkan selama 9bulan (ini gedik + pemalas) tak lah semua, maksudnye suami kau blh tolong2..

6. Jadi perempuan lebih penyayang..u know what??klw perempuan penyayang doa dy senang di makbulkan..cube bace hadith di bawah:

Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah s. a. w. akan hal tersebut, jawab Baginda s.a.w. "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

Ok, renung2 kanlah sblm nk transform jadi lelaki..bye!

No comments: